Kontakt os
Herunder ser du, hvor og hvordan du kommer i kontakt med os afhængigt af dine ønsker og behov.
Mere information
Du kan finde mere information her:
Værd at vide | Pas og visum | Om betaling | Om billetter | Bagage på flyet
Det ser ud til, at du har været indlogget her tidligere. Klik på knappen nedenfor for at fortsætte med at være logget ind, så du kan få adgang til dine bookinger og meget mere!
Herunder ser du, hvor og hvordan du kommer i kontakt med os afhængigt af dine ønsker og behov.
Fristen for betaling af rejsen afhænger af, hvor længe der er til rejsens påbegyndelse. Vær opmærksom på at rejsen automatisk vil blive annulleret, hvis betaling ikke finder sted inden forfaldstidspunktet. Hvis rejsen skal betales samme dag, som du booker, så skal dette gøres med kreditkort direkte på apollorejser.dk.
Dage før afrejse |
Betalingsfrist |
60 dage eller mindre |
Rejsen skal betales umiddelbart efter med kreditkort via Min rejse. |
60 dage eller mere |
Depositum skal betales indenfor 5 dage. Restbeløbet skal betales senest 60 dage før afrejse *) |
*) Undtagelse:
For rejser med rutefly og bestemt rejselængde skal du betale depositum samtidig med du booker rejsen. Vær opmærksom på at skrive navnet i bookingen præcis, som det er skrevet i passet. Flyselskaberne tillader som regel ikke ændringer efterfølgende.
For vores rejser med rutefly og fleksibel rejselængde skal den fulde betaling ske straks i forbindelse med bookingen, uanset hvor længe der er til rejsens påbegyndelse.
Mere information om betaling finder du på siden her.
Det varierer flyselskaberne i mellem. Herunder har vi samlet en oversigt over de mest gængse:
Rejser med rutefly
Hvis du har bestilt en rejse med rutefly, vil det være muligt at tjekke ind online hos de fleste flyselskaber. Dette gøres via flyselskabets hjemmeside, normalt tidligst 48 timer før afrejse. Ofte vil der være en funktion der hedder check my booking / manage my booking. Denne slår du op ved at bruge flyselskabets reference nummer / din individuelle PNR (passenger name reference), som fremgår af dine rejsedokumenter.
På alle vores charterrejser er det kun håndbagage, der er inkluderet i prisen. Det vil derfor sige, at hvis du ønsker at checke en kuffert ind, så skal du betale for det. Dette gøres samtidig med at du bestiller rejsen, men kan også tilvælges senere hen inde på Min rejse. Du kan læse mere om indchecket bagage på siden her.
Rejser du fx med SAS Charter, Jettime, Atlantic Airways eller Braathens er det følgende regler som gælder:
Vi anbefaler, at du er i lufthavnen mindst 2 timer inden afrejse, når du flyver med et charterfly indenfor Schengen-området. Skal du med et rutefly eller udenfor Schengen anbefaler vi, at du er i lufthavnen mindst 3 timer før afrejse.
Hvis du rejser med charterfly (fx SAS Charter, Jettime, Atlantic Airways eller Braathens):
Hvis du tjekker ind i lufthavnen, tjekker du ind på de automatiske indtjekningsmaskiner.
Du indtaster flybookingreferencen eller bookingnummeret i indtjekningsmaskinen og udskriver boardingkort og bagagemærker, hvis du har tilkøbt indchecket bagage.
Du sætter selv bagagemærket fast på din kuffert og afleverer den ved bagage-afleveringen, der er skiltet med Bagage-Drop og flyselskabets navn.
Hvis du har bestilt assistance, skal du gå til en indcheckningsskranke for at tjekke ind.
Når du ankommer til lufthavnen kan du se på tavlerne, hvilke automater / indcheckningsskranker der gælder for din afgang.
Hvis du rejser med rutefly (fx Thai Airways, Emirates, Qatar, SAS Rutefly, Norwegian, Etihad Airways):
Hvis du tjekker ind i lufthavnen, tjekker du ind på de automatiske indtjekningsmaskiner.
Du indtaster dit PNR nummer (6 cifre/bogstaver) i indtjekningsmaskinen og udskriver boardingkort og bagagemærker.
Du sætter selv bagagemærket fast på din kuffert og afleverer den ved bagage-afleveringen, der er skiltet med Bagage-Drop og flyselskabets navn.
Hvis du har bestilt assistance, skal du gå til en indcheckningsskranke for at tjekke ind.
Når du ankommer til lufthavnen kan du se på tavlerne, hvilke automater / indcheckningsskranker der gælder for din afgang.
De fleste flyselskaber tilbyder muligheden for at forudbestille (mod betaling) sit favoritsæde ombord forud for ferien. Rejser du fx med SAS Charter, Jettime, Atlantic Airways eller Braathens kan du klikke dig videre på linkene herunder for at forudbestille dit sæde:
Sædereservation på SAS Charter. Der kan forudbestilles plads fra 120 dage før afrejse og op til 4 dage før afgang.
Sædereservation på Jettime. Der kan forudbestilles plads fra 180 dage før afrejse og op til 3 dage før afgang.
Sædereservation på Atlantic Airways. Der kan forudbestilles plads fra 60 dage før afrejse og op til 4 dage før afgang.
Sædereservation på Braathens. Der kan forudbestilles plads fra 180 dage før afrejse og op til 3 dage før afgang.
Bemærk venligst, at hvis I rejser to personer sammen, så kan I ikke kan vælge de to yderste sæder på en række. I skal vælge vinduessædet A og midtersædet B eller i stedet et sæde på hver sin side af midtergangen C og D.
Hvis I rejser med et andet flyselskab, så kan I på denne side under det respektive flyselskab finde mere information om forudbestilling af sæde ombord.
Charterrejser
Skal du afsted på en charterrejse, så tilbyder vi, mod betaling, transport til det hotel, du har bestilt med os. Hvis du tilkøber transport på din rejse, vil bådtransport også være inkluderet i de tilfælde, hvor der er behov for det. Du bestiller transport samtidig med, at du bestiller rejsen, eller det kan tilkøbes efterfølgende på Min rejse. Det kan kun tilkøbes tur/retur.
Kun fly
Vi sælger desværre ikke transport for gæster med kun fly.
Fleksible pakkerejser
På nogle af vores fleksible pakkerejser med rutefly er det muligt at tilkøbe transport til hotellet. I disse tilfælde vil du valgmuligheden direkte i bestillingsvinduet. På storbyrejser tilbyder vi ikke transport. Her kan vi i stedet anbefale dig fx at kontakte hotellet for råd og vejledning. Du kan også læse mere på siden her.
Alle, der står registreret på samme booking, har samme billet. Du skal have din billet med dig på rejsen, så du kan fremvise den ved behov. Vi anbefaler, at man udskriver og medbringer billetten på rejsen. Hvis du har en telefon, som du kan gemme billetten på, behøver du ikke udskrive billetten. Det er dog vigtigt, at du så sikre dig at din telefon er tilstrækkeligt opladt, samt at du kan fremvise den uden brug af internet. Såfremt du ikke har mulighed for at gemme billetten og vise den på din telefon, skal du i stedet udskrive den og have den med på rejsen.
Vær opmærksom på, hvis du har bestilt en rejse med charterfly på Emirates eller Qatar Airways, at du så udover Apollo-billetten også vil modtage en særskilt flybillet. En såkaldt E-ticket. Denne tilsendes på mail cirka 14 dage før afrejse.
Hvis du rejser med børn under to år, kan du næsten altid checke en barnevogn eller klapvogn ind uden omkostninger. For mere information om, hvad der gælder for din rejse, kan du læse mere under de respektive flyselskaber på siden her. Hvis du tjekker en barnevogn/klapvogn ind, skal den normalt afleveres i særlig bagage (odd size), og du skal pakke vognen godt ind, så den ikke går i stykker under rejsen. Du kan evt medbringe en taske eller airshell til vognen. Det er også muligt at leje en airshell i lufthavnen, og de kan forudbestilles her.
Hvis du overvejer at medbringe din barnevogn/klapvogn som håndbagage, skal du sørge for, at den ikke overskrider det respektive flyselskabs regler for håndbagage og vægt.
På vores Apollo Mondo Family og Apollo Mondo Selected Resorts kan du også leje en klapvogn under dit ophold, hvis du ikke ønsker at medbringe din egen. Du kan også forudbestille dette ved at ringe ind til os på tlf. +45 35201900.
Hvis der har været forhold under din ferie, som du ikke har været tilfreds med, og det ikke har været muligt for vores rejseledere at løse på rejsemålet, så kan du efter hjemkomst indsende os en reklamation.
Det er dog en forudsætning, at du har kontaktet vores personale på destinationen i tilfælde af problemer, hvis du skulle ønske at klage over noget efter hjemkomsten. Dette da vi skal have haft muligheden for at løse det opståede på stedet, og reklamationer der således ikke er blevet fremført på rejsemålet under ferien, vil ikke blive behandlet efter hjemkomst.
Når din klage er modtaget af os, sender vi en skriftlig bekræftelse med angivelse af den aktuelle behandlingstid. Behandlingstiden skyldes, at vi skal have tid til at kontakte det relevante personale og samarbejdspartnere, for at indsamle oplysninger om sagen.
Vores medarbejdere, som herefter vurderer sagen, har stor erfaring med klagebehandling og rejsebranchen generelt. Alle vores medarbejdere er bekendt med rejseforhold, branchepraksis, pakkerejseloven og Rejseankenævnets retningslinjer. Alle vores klager behandles af skandinaviske medarbejdere, hvilket betyder, at din klage kan blive besvaret på svensk, norsk eller dansk. Når behandlingen er afsluttet, vil du skriftligt modtage svar med vores beslutning.
Du kan indsende reklamation her.
Du kan finde mere information her:
Værd at vide | Pas og visum | Om betaling | Om billetter | Bagage på flyet